In contract cu CAS Brasov
Catalogul asociațiilor de pacienți
Denumirea asociației/fundației: Asociatia Copilul Meu – Inima Mea
Nr. înregistrării la tribunal: 276/CAF/2016
Data înregistrării la tribunal: 2016-10-03
Membrii fondatori: Grădinaru Oana-Claudia Grădinaru Sorin-Ilie Paius Ciprian-Mihai
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Grădinaru Oana-Claudia Grădinaru Sorin-Ilie Ghigă Vlad
Scopul: Asociaţia „Copilul Meu – Inima Mea” are ca scop principal contribuirea la sporirea şanselor de viaţă a copiilor cu afecţiuni cardiovasculare Şl alte categorii de persoane aflate în dificultate asigurându-le totodată dreptul la o viaţă nonnală şi la dezvoltarea resurselor umane, cresterea competitivitătii pe piata muncu, promovarea educatiei initiale, formarea continuă, fon narea ŞI instruirea tin er ilor, ac ti vi tăti de infom1are s1 consili ere , , . profesională precum ŞI mediere pe piaţa muncu, dialogul intercultural al persoanelor aflate în dificultate. Dezvoltarea de programe de cercetare, asistenta si senf!cii m restaurarea, amenaJarea sau conservarea obiectelor, obiectivelor sau zonelor importante aflate in patrimoniul istoric, cultural, spiritual sau etnografic al comunităţilor persoanelor aflate în dificultate.
Obiectivele: Obiectivele noastre sunt: 2 • cultivarea parteneriatului naţional şi internaţional public-privat în vederea sporirii şanselor de viaţă a copiilor cu afecţiuni cardiovasculare precum şi a persoanelor aflate în dificultate şi a îmbunătăţirii calităţii vieţii acestora şi a familiilor lor; • asigurarea de servicii complexe de recuperare pentru copii cu afecţiuni cardiovasculare şi persoane aflate în dificultate precum şi pentru familiile acestora; • promovarea drepturilor copiilor cu afecţiuni cardiovasculare şi a persoanelor afiate în dificultate. • activităţi de informare şi consiliere profesională precum şi mediere pe piaţa muncii pentru elevi, studenţi şi alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă; • evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale, efectuarea de teste de aptitudini, dezvoltarea abilităţii şi încrederii în sine a persoanelor în căutarea unui loc
Domeniile de activitate: Servicii şi activităţi În vederea atingerii scopului propus oferim şi întreprindem următoarele tipuri de servicii şi activităţi: 3 – furnizeaza servicii de asistenta sociala primara, conform tipologiei serviciilor sociale prevazute de legislatie, pentru: familie, copii, tineri, varstnici, persoane cu dependenta de droguri, persoane si grupuri aflate in situatii de risc, persoane traficate, persoane si grupuri defavorizate si 1 sau marginalizate; furnizeaza servicii de asistenta sociala primara, conform tipologiei serviciilor sociale prevazute de legislatie, pentru: persoane cu deficiente 1 dizabilitati (fizice si locomotorii, de auz si vorbire, vedere, mentale etc.); furnizeaza servicii de cantina sociala; organizeaza Centre de zi pentru copii separati sau cu risc de separare de parinti, persoane varstnice, persoane victime ale violentei in familie, persoane toxice-dependente si alte persoane in situatii de dificultate; asigura servicii de prevenire a marginalizarii si
Sediul: Sediul asociaţiei este în laşi, Str. Nicolae 1. Popa nr.9, jud. laşi.
Anul înfiinţării: 2008
Pagina web: www.acmim.ro
Structuri teritoriale: laşi, Str. Nicolae 1. Popa nr.9, jud. laşi.
Afilieri: COPAC – Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice din România EURORDIS – Asociatia Bolilor Rare din Europa ECHDO – European Congenital Heart Diseases Organisation
Durata de funcționare: 10 ani
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: PROIECT: ȘI EU VREAU LA ȘCOLĂ! Mai-Noiembrie 2015 „Și eu vreau la școală!” – Prevenirea si corectarea fenomenului de parasire timpurie a scolii in randul copiilor si tinerilor cu domiciliul in foste zone industrializate din regiunea de Nord-Est si Nord-Vest, punandu-se accent pe populatia romă. POSDRU /181/2.2/S/155051, Cod SMIS: 57986. În cadrul proiectului în care solicitant este Primăria Hîrlău, ACMIM este partener alături de alte 5 organizații din Iași, Botoșani, Hîrlău și Cluj. Principalele activități pe care ACMIM le-a desfășurat în cadrul proiectului sunt: – Organizare tabără recreativă de 6 zile la Muncelul de Jos, Pașcani, județul Iași, pentru 120 de copii beneficiari ai centrelor de zi înființat în cadrul proiectului. Programul taberei a inclus trei mese (mic dejun, prânz și cină), inviorare, jocuri interactive, ateliere de creație (desen, pictură, modelaj), jocuri de competitie, proiectie de film pentru c
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Proiect cu finantare europeana: „Şi eu vreau la şcoală! – Prevenirea şi corectarea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii în rândul copiilor şi Proiect: Bucurie şi terapie pentru copiii cu dizabilităţi! Perioada proiect: August-Noiembrie 2017 Proiectul ofera sansa de terapie si consiliere in aer liber, in compania cailor, poneilor si a persoanelor de specialitate. Hipoterapia are un caracter inovator, de un real ajutor pentru copiii cu dizabilitati, practica folosita demult in Occident, dar la inceput de drum in tara noastra. Obiectivul general al proiectului este oferirea de servicii specifice (psihoterapie, hipoterapie) în vederea creşterii capacităţii intelectuale şi creşterii nivelului de integrare socială pentru un număr de 40 tineri şi copii cu dizabilităţi (sindrom Down, ADHD, autism, tulburari emoţionale şi de comportament etc.), cu vârsta cuprinsă între 4 – 18 ani din judeţul Iaşi. Beneficiile proiectului sunt multiple si
Principalele activități desfășurate în anul curent: Proiect: Redecorare saloane cardiologie la Spitalul pentru copii “Sf. Maria” Saloanele de la sectia de cardiologie pediatrică de la Spitalul Sf. Maria din Iaşi erau renovate şi foarte curate dar cam neprimitoare pentru copii. Astfel ACMIM a venit cu iniţiativa de a redecora intr-un mod prietenesc cele 11 saloane, holul si sala de mese cu elemente de decor ce au fost lipite pe pereti, geamuri sau agăţate de tavan. Fiecare salon este amenajat cu o temă: spatial, jungle, piraţi, animale preistorice etc, iar saloanele cu mai mult de 4 paturi si sala de mese au primit câte un televizor.
Reprezentant legal: Gradinaru Sorin Ilie
Funcția: Vicepresedinte
Adresa de contact: Str. Nicolae I. Popa 9, Iasi
Telefon: 0723343911
Fax: 0723343911
Email: sorin@acmim.ro
Denumirea asociației/fundației: Asociatia Suport Mastocitoza Romania
Nr. înregistrării la tribunal: 8725/302/2016
Data înregistrării la tribunal: 2016-06-14
Membrii fondatori: Vaia Nicoleta Vaia Emanuel Nidelea Marinela
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Vaia Nicoleta Vaia Emanuel Nidelea Marinela
Scopul: Scopul principal al Asociaţiei îl constituie asigurarea accesului bolnavilor de mastocitoza la tratament, in special la cel cu cromoglicat de sodiu, realizarea demersurilor legale in vederea includerii cromoglicatului de sodiu pe lista medicamentelor compensate/gratuite si a mastocitozei, cu toate formele ei de manifestare in Programul National de Boli Rare, constituirea unei retele de medici romani specializati in mastocitoza si finantarea deplasarii acestora la congresele specifice in vederea perfectionarii, achizitionare de materiale stiintifice despre mastocitoza si doatarea cu aparatura si substante performante ,precum si cu echipamente IT a unui viitor Centru de Expertiza in boli rare hematologice caresa includa si mastocitoza, realizareade protocoale de colaborare cu SRATI, distribuirea de materiale informative cu privire la mastocitoza, a bratarilor medicale si a carnetelor de mastocitoza, organizarea de seminarii, congrese intalniri stiintifice despre mastocitoza, s
Obiectivele: Scopul principal al Asociaţiei îl constituie asigurarea accesului bolnavilor de mastocitoza la tratament, in special la cel cu cromoglicat de sodiu, realizarea demersurilor legale in vederea includerii cromoglicatului de sodiu pe lista medicamentelor compensate/gratuite si a mastocitozei, cu toate formele ei de manifestare in Programul National de Boli Rare, constituirea unei retele de medici romani specializati in mastocitoza si finantarea deplasarii acestora la congresele specifice in vederea perfectionarii, achizitionare de materiale stiintifice despre mastocitoza si doatarea cu aparatura si substante performante ,precum si cu echipamente IT a unui viitor Centru de Expertiza in boli rare hematologice caresa includa si mastocitoza, realizareade protocoale de colaborare cu SRATI, distribuirea de materiale informative cu privire la mastocitoza, a bratarilor medicale si a carnetelor de mastocitoza, organizarea de seminarii, congrese intalniri stiintifice despre mastocitoza, s
Domeniile de activitate: Asociaţia se constituie în mod voluntar de persoanele fizice a căror sferă de activitate constă în domeniul medical: hematologie, alergologie, ATI, UPU, dermatologie, medicina de laborator, gastroenterologie si orice specializare medicala ce ar putea interactiona ca tratament si investigatii cu mastocitoza, precum si in domeniul social, financiar, juridic si ori care alt domeniu , cu conditia să fie conforme cu scopul Asociatiei SUPORT MASTOCITOZA ROMÂNIA.
Sediul: str Iazului, nr 28, sector 5, cod 052018, Bucuresti
Anul înfiinţării: 2016
Pagina web: www.mastocitoza.ro
Structuri teritoriale: –
Afilieri: EURORDIS The Mastocytosis Society ANBR
Durata de funcționare: nelimitata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: – noiembrie 2017- audienta la dna Secretar de stat Rodica Nassar in chestiunea cromoglicatului – 5 Septembrie 2017 Conferinta ANBR, Cluj Napoca, prelegerea cu tema accesului liber la tratament al bolnavilor de mastocitoza. – 11 august sustinerea prelegerii Asociatia Suport Mastocitoza Romania- dreptul de copyright la ONG-urile din domeniul sănătății”, in amfiteatrul mare SUUB, in cadrul simpozionului national Elemente de protecția muncii și de protecție a drepturilor de autor la cadrele medicale – 26 iunie, scrisoare internationala de sustinerea a ASMR in campania pro vaccinare din partea Charite Berlin. – 22 iuni, intalnire cu dl ministru al sanatatii Florian Bodog – 10.03- Forumul ORL- Lucrarea, împreuna cu dna dr Ioana Soare, ” Afectiuni ORL în mastocitoza” – 09.03 – Conferința naționala ”Managementul Modern în Asociatiile de Pacienti”- am susținut prelegerea: Masty, o misiune de succes. -05.03- Perfectarea acordului cu Asoc
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Asociatia Suport Mastocitoza Romania a fost alături de bolnavii de mastocitoza și anul acesta, a realizat proiecte noi cu un mare impact în domeniul bolilor rare. Astfel, la nivel oficial, asociatia a fost reprezentata de presedinta Nicoleta Vaia la doua întâlniri cu premierul Viorica Dancila, cu dna ministru al sănătății, Sorina Pintea, dna ministru al muncii Olguta Vasilescu și dl ministru al finanțelor, Eugen Teodorovici, în chestiunea cromoglicatului de sodiu. Asociatia organizat ” Conferința naționala de mastocitoza”, cu ocazia Zilei Naționale de lupta împotriva mastocitoza din 25 martie 2018. Sesiunea stiintifica a fost precedata de o conferința de presă care a fost onorata de prezenta dnei ministru Sorina Pintea, a dnei Secretar de Stat Rodica Nassar, a dlui Secretar de Stat Cristian Vasile Grasu, a dnei manager a SUUB Adriana Nica, a dnei prof univ Dr Ana Maria Vladareanu si a dlui conf univ Dr Horia Bumbea Conferinta de presa a fo
Principalele activități desfășurate în anul curent: 29 martie 2019- a doua Conferinta nationala de mastocitoza 5 iunie Gala oameni pentru oameni- premiul pentru depasirea barierelor 250 de cutii cu crema cu cormoglicat donate pacientilor donatii catre spitalul din Lupeni in echipamente IT. 17 mai- Congresul nationale de alergologie 21 martie, prelegerea Mobbingul in bolile rare 8 iunie – speaker la Formul Spitalelor.
Reprezentant legal: Nicoleta Vaia
Funcția: presedinta
Adresa de contact: str Iazului, nr 28, sector 5, cod 052018, Bucuresti
Telefon: 0724364344
Fax: –
Email: nike974@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: Asociația Pentru Servicii şi Comunicare în Oncologie – APSCO
Nr. înregistrării la tribunal: 14381/CC
Data înregistrării la tribunal: 2014-12-19
Membrii fondatori: 1. DÉGI LÁSZLO CSABA, cetăţean român, domiciliat în comuna Floreşti, str. Stejarului, nr. 31, ap. 36, jud. Cluj, România, C.N.P. 1790818267416, identificat cu carte de identitate seria KX, nr. 825219, eliberată de SPCLEP Cluj-Napoca, la data de 21.07.2011
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: APSCO este o asociație non-profit al cărei scop este informarea şi schimbarea mentalităţii pacienţilor şi societăţii vizavi de diagnosticul cancer, recuperarea fizică şi psihică a bolnavilor de cancer, promovarea şi implementarea drepturilor acestora, asistarea psihosocială a bolnavilor neoplazici și a familiilor lor, precum şi sprijinirea cadrelor medicale pentru a putea oferi servicii cât mai complexe şi complete, care să contribuie la îmbunătățirea calității vieții pacienților cu cancer.
Obiectivele: Printre obiectivele subsumate scopului, enumerăm: – constituirea unor grupuri de recuperare fizică, psihică și consiliere/(re)orientare vocațională pentru pacienți; – organizarea de training-uri (de comunicare, de cercetare și intervenție psihosocială); – acreditarea de servicii sociale și medicale; – contribuirea la dezvoltarea cercetării asistenței psihosociale din domeniul oncologic, prin elaborarea de studii și programe de cercetare; – promovarea de acțiuni de pregătire și dezvoltare profes
Domeniile de activitate: Psihosocial, Sociomedical și de Asistență Socială Colaborarea cu specialiști din diverse domenii, care pot fi implicați în activitatea de asistență psihooncologică (asistenți sociali, psihologi, psihoterapeuți, medici, asistente medicale, infirmiere, nut
Sediul: Cluj-Napoca, str. Codrului, nr. 61, jud. Cluj, Romania
Anul înfiinţării: 2000
Pagina web:
Structuri teritoriale: Cluj-Napoca
Afilieri: 1. Asociația APSCO este afiliată Facultății de Sociologie și Asistență Socială de la Universitatea Babeș – Bolyai 2. Rețeaua “Împreună pentru sănătatea sânului” http://infocancerdesan.ro/proiecte/impreuna-pentru-sanatatea-sanului/ 3. International Psy
Durata de funcționare: 1 an, din 2014
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: APSCO a fost înregistrată în 2014/2015
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: APSCO a fost înregistrată în 2014/2015
Principalele activități desfășurate în anul curent: Co-Organizator Școală avansată CANWON în România Școală de Studii Avansate în Intervenții Psihooncologice – 2014/2015 CANWON este o rețea europeană inițiată în 2013, cu ajutor financiar din partea UE-COST, programul cadru HORIZON 2020. Unul din scopurile rețelei este acela de a promova cercetarea legată de dezvoltarea și evaluarea intervențiilor ce sprijină reîntoarcerea la muncă și stabilitatea în muncă a pacienților diagnosticați cu cancer. Alte scopuri vizează cercetarea colaborativă și diseminarea cunoașterii pe această temă. Organizarea de școli avansate pentru cercetători juniori este una din modalitățile de a realiza aceste scopuri. Tema: Studii de intervenție în cancer și muncă Coordonator: Prof. Anja Mehnert, Universitatea Leipzig, Germania Grup țintă: cercetători juniori ce realizează sau intenționează să realizeze studii de intervenție pe tema relației cancer-muncă (juniori = post doc sau în ultimul an de școală doctorală;
Reprezentant legal: DÉGI CSABA LÁSZLO
Funcția: Președinte
Adresa de contact: Floreşti, str. Stejarului, nr. 31, ap. 36, jud. Cluj, România
Telefon: 0740210119
Fax: 0264424674
Email: csabadegi@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: Asociaţia Pacienţilor Alba-A.P.A.
Nr. înregistrării la tribunal: 039
Data înregistrării la tribunal: 2014-08-29
Membrii fondatori: Barbu Andrei, Başnău Rodica, Lăscuş Iosif Alexandru, Pop Luiza Maria, Zaharia Dragoş Gheorghe
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Reprezentarea drepturilor şi intereselor pacienţilor în mod principal din judeţul Alba dar şi din România
Obiectivele: – Reprezentarea şi apărarea drepturilor pacienţilor în raport cu furnizorii publici şi privaţi de servicii medicale şi instituţiile statului, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
– Oferirea de informaţii pacienţilor cu privire la drepturile şi obligaţiile acestora conform legislaţiei în vigoare;
– Promovarea drepturilor pacienţilor în judeţul Alba şi la nivel naţional;
– Susţinerea propunerilor legislative, a strategiilor locale şi naţionale a programelor şi proiectelor care au ca şi obie
Domeniile de activitate: Alte activitati de servicii- Cod CAEN 9499- Activitati ale altor organizatii n.c.a.
Sediul: Alba ulia, Bulevardul Revoluţiei 1989, nr. 28, Bloc 2AB, apartament 7, judeţul Alba
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: nu este cazul
Afilieri: nu este cazul
Durata de funcționare: nedeterminata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: –
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: –
Principalele activități desfășurate în anul curent: Incepand cu septembrie 2014 Asociaţia Pacienţilor Alba-A.P.A a desfasurat activitati de reprezentarea şi apărare a drepturilor pacienţilor în raport cu furnizorii publici şi privaţi de servicii medicale şi instituţiile statului, de promovare in mass-media locala si nationala a problemelor legate de inechitatea distribuire a finantarii serviviilor medicale de catre CNAS, de loby si advocasy pentru imbunatatirea modalitatii de alocare si distribuire a fondurilor pentru efectuarea serviciilor medicale paraclinice
Reprezentant legal: Barbu Andrei
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Alba ulia, Bulevardul Revoluţiei 1989, nr. 28, Bloc 2AB, apartament 7, judeţul Alba
Telefon: 0752301080
Fax: 0258835541
Email: apa@pacientialba.ro
Denumirea asociației/fundației: Asociația Română pentru Nou-născuții Îndelung Spitalizați – ARNIS
Nr. înregistrării la tribunal: 15900/302/2013
Data înregistrării la tribunal: 2013-08-28
Membrii fondatori: Corina Croitoru Mihai Sandu Maria Sandu
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Corina Croitoru (președinte) Ruxandra-Nicoleta Nan (vicepreședinte) Ileana Fălcescu (membru)
Scopul: Scopul Asociației Române pentru Nou-născuții Îndelung Spitalizați – ARNIS este de a îmbunătaţi sănătatea nou-născuților îndelung spitalizați din România prin proiecte de prevenţie, informare şi educare a societăţii civile privind naşterea înainte de termen, implementarea principiilor Family Centred Care în terapiile intensive neonatale și alinierea Standardelor naționale la nivelul Standardelor Europene de îngrijire elaborate de EFCNI, precum și oferirea de suport familiilor lor în procesul de recuperare medicală al copiilor, până la vârsta de 18 ani.
Obiectivele: Principalele obiective propuse de Asociafie sunt: a) Prevenție a nașterilor înainte de termen, a abandonării copiilor la naștere, a nașterilor cu probleme medicale. b) lmplementarea îngrijirii centrată pe familie (Family Centred Care) în terapiile intensive neonatale din Maternitățile și Spitalele de Pediatrie din România. c) lmplementarea Standardelor de Îngrijire Europene elaborate de EFCNI, în Maternitățile din România. d) Înființarea și menținerea comunității părinfilor cu prematuri și bebeluși îndelung spitalizați la naștere și oferirea de suport moral și informațional acestor familii. Sprijin și susținere financiară a terapiilor de recuperare sau/și a operațiilor necesare pentru copii, includerea în învățământul de masă a copiilor încadrați cu grad de handicap, creșterea calității vieții și a gradului de autonomie a viitorului adult îndelung spitalizat la naștere, facilitarea desfășurării ter
Domeniile de activitate: Sănătate nou-născuți, Social, Educație
Sediul: România, București, Sector 1, Str. Aleea Privighetorilor, nr. 86H, Clădire Buena Vista, Seara C, Parter, Ap. C002, cod poștal 014031
Anul înfiinţării: 2013
Pagina web: https://arnis.ong/
Structuri teritoriale: Voluntari în: Oradea, Brașov, Constanța, Brăila, Satu Mare, Târgoviște
Afilieri: Nu este cazul
Durata de funcționare: Nelimitată
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: -Proiectul Pui de om în terapie: Proiecte pentru lupta împotriva pandemiei Covid-19, cursuri pentru părinți și specialiști, donații spitale https://arnis.ong/pot/ -Proiectul Recuperare Copii: susținere financiară și morală pentru 15 familii afectate de problemele medicale ale copilului la naștere https://arnis.ong/recuperare/ -Proiect Centrul EDU: Resurse educaționale (seminarii, ghiduri, broșuri) https://arnis.ong/centrul-edu/
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: -Proiectul Pui de om în terapie: donații în secțiile neonatale și cursuri de formare profesională continuă pentru specialiști în neonatologie (https://arnis.ong/pot/) -Proiectul Recuperare copii: dezvoltare resurse (platforma Pagini Mov, Podcast Pastila de recuperare, admitere 9 familii noi) https://arnis.ong/recuperare/ -Centrul EDU: Seminarii video pentru parintii de prematuri, broșuri, articole informative reralizate de specialiști. https://arnis.ong/centrul-edu/
Principalele activități desfășurate în anul curent: Cursuri de specializare pentru cadre medicale, actiuni de fundraising pentru familiile cu prematuri și nou-născuți bolnavi la naștere, donații în maternități, stagii de practică pentru studenții din 2 universități, dezvoltare materiale informative pentru părinți. https://www.facebook.com/asociatiaARNIS/
Reprezentant legal: Croitoru Corina
Funcția: Președinte
Adresa de contact: România, București, Sector 1, Str. Aleea Privighetorilor, nr. 86H, Clădire Buena Vista, Seara C, Parter, Ap. C002, cod postal 014031
Telefon: 0722910877
Fax: nu este cazul
Email: corina.croitoru@arnis.ong
Denumirea asociației/fundației: Asociatia pentru sprijinirea pacientilor cu tuberculoza multidrog rezistenta
Nr. înregistrării la tribunal: 25800/300/2011
Data înregistrării la tribunal: 2013-07-20
Membrii fondatori: Calmus-Raduta Marian, Constantin Catalina, Calmus-Raduta Lidia
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Scopul asociaţiei este nepatrimonial (nelucrativ/non-profit) şi priveşte promovarea drepturilor fundamentale ale omului la viaţă şi la sănătate, indiferent de posibilităţile materiale personale sau ale sistemului de asistenţă de sănătate în care acesta este integrat, prin realizarea obiectivelor mai jos menţionate
Obiectivele: Pentru realizarea scopului său, asociaţia are urmatoarele obiective principale:
-promovarea solidarităţii umane în lupta cu maladiile reprezentate de diverse forme de tuberculoză;
-susţinerea profesională şi materială a tratamentelor necesare vindecării şi controlului tuberculozei multidrog-rezistente, inclusiv a intervenţiilor chirurgicale şi a tratamentelor necesare prevenirii acestei forme de tuberculoză prin tratarea pacienţilor cu orice formă de tuberculoză, recomandate şi efectuate de că
Domeniile de activitate: Suportul pacientilor cu tuberculoza si tuberculoza MDR/XDR
Sediul: Sos. Panduri, nr 29, bl P2A, et 2, ap. 11, sector 5, Bucuresti
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: Asociatia pentru sprijinirea pacientilor cu tuberculoza multidrog rezistenta (ASPTMR)- filiala Oradea
Afilieri: Stop TB Partnership, Stop TB Partnership Romania (membru fondator), TB Europe Coalition, Coalitia Organizatiilor de Pacienti cu Afectiuni Cronice din Romania (COPAC), Consiliul National de Coordonare a programelor cu Fondul Global (CNC)
Durata de funcționare: nedeterminata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Asociatia a fost infiintata in anul 2011. La inceput activitatile au constat in organizarea de grupuri de suport pentru pacientii cu TB MDR. In anul 2012 membrii asociatiei si voluntarii au inceput sa se pregateasca pe diverse domenii, s-au incheiat parteneriate cu diverse organizatii din Romania cum ar fi Fundatia Romanian Angel Appeal (RAA), Crucea Rosie Romana. Asociatia a devenit membru COPAC si CNC. In anul 2012 au fost facute 2 aplicatii de proiecte, una in parteneriat cu RAA pentruun proiect finantat prin fondurile elvetiene si una in parteneriat cu UNOPA pentru un proiect finantat in cadrul grantului de tara al Fondului Global.
In anul 2013 ASPTMR in parteneriat cu UNOPA au inceput implementarea proiectului „Retea de suport pt pacientii cu TB MDR” proiectul si-a propus sa aiba minim 250 de beneficiari din toata tara, pacienti cu TB MDR, care au primit suport de la egal si suport psihologic latelefon si suport social sub forma de tichete sociale in valoare de 80 ron/ lunar. Sup
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Asociatia a fost infiintata in anul 2011. La inceput activitatile au constat in organizarea de grupuri de suport pentru pacientii cu TB MDR. In anul 2012 membrii asociatiei si voluntarii au inceput sa se pregateasca pe diverse domenii, s-au incheiat parteneriate cu diverse organizatii din Romania cum ar fi Fundatia Romanian Angel Appeal (RAA), Crucea Rosie Romana. Asociatia a devenit membru COPAC si CNC. In anul 2012 au fost facute 2 aplicatii de proiecte, una in parteneriat cu RAA pentruun proiect finantat prin fondurile elvetiene si una in parteneriat cu UNOPA pentru un proiect finantat in cadrul grantului de tara al Fondului Global.
In anul 2013 ASPTMR in parteneriat cu UNOPA au inceput implementarea proiectului „Retea de suport pt pacientii cu TB MDR” proiectul si-a propus sa aiba minim 250 de beneficiari din toata tara, pacienti cu TB MDR, care au primit suport de la egal si suport psihologic latelefon si suport social sub forma de tichete sociale in valoare de 80 ron/ lunar. Sup
Principalele activități desfășurate în anul curent: Asociatia a fost infiintata in anul 2011. La inceput activitatile au constat in organizarea de grupuri de suport pentru pacientii cu TB MDR. In anul 2012 membrii asociatiei si voluntarii au inceput sa se pregateasca pe diverse domenii, s-au incheiat parteneriate cu diverse organizatii din Romania cum ar fi Fundatia Romanian Angel Appeal (RAA), Crucea Rosie Romana. Asociatia a devenit membru COPAC si CNC. In anul 2012 au fost facute 2 aplicatii de proiecte, una in parteneriat cu RAA pentruun proiect finantat prin fondurile elvetiene si una in parteneriat cu UNOPA pentru un proiect finantat in cadrul grantului de tara al Fondului Global.
In anul 2013 ASPTMR in parteneriat cu UNOPA au inceput implementarea proiectului „Retea de suport pt pacientii cu TB MDR” proiectul si-a propus sa aiba minim 250 de beneficiari din toata tara, pacienti cu TB MDR, care au primit suport de la egal si suport psihologic latelefon si suport social sub forma de tichete sociale in valoare de 80 ron/ lunar. Sup
Reprezentant legal: Constantin Catalina
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Sos. Panduri, nr 29, bl P2A, et 2, ap. 11, sector 5, Bucuresti
Telefon: 0721254568
Fax: 0213134363
Email: catalina_constantin2000@yahoo.com
Denumirea asociației/fundației: AsociatiaJudeteana pentru Protectia Pacientilor Timis
Nr. înregistrării la tribunal: 8860
Data înregistrării la tribunal: 2013-06-20
Membrii fondatori: Aurica Chisalita, Nineta Eugenia Has, Simona Biriescu, Daniela Fara, Horatiu Fara, Dana Monica Marres, Ramona Mariana Iacobici
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Sas Mirela – presedinte, Has Nineta Eugenia – vicepresedinte, Suba Rodica – vicepresedinte, Fara Daniela – membru, Draghici Ramona Mariana
Scopul: apararea si promovarea drepturilor pacientilor din judetul Timis, promovarea programelor de sanatate publica, a produselor si serviciilor de sanatate performante, realizate in Romania si Uniunea Europeana
Obiectivele: -dezvoltarea si punerea in aplicare a unor programe de sanatate, in colaborare cu autoritatile publice centrale si locale, institutii, organizatii, societati comerciale si unitati din sistemul de sanatate: -preluarea de sugestii si propuneri din partea pacientilor si includerea, dupa caz, a acestora in programele asociatiei, -analizarea si luarea de masuri in vederea solutlonarii sesizarilor formulate de pacienti cu privire la produsele si serviciile de sanatate oferite de furnizori; -reprezentarea intereselor legitime ale pacientilor, prin mijloace legale, in fata oricaror persoane fizice, institutii, organisme, societati comerciale sau alte unitati care asigura ingrijiri de sanatate, ingrijiri terminale, interventii medicale si servicii conexe actului medical; -incheierea de parteneriate cu alte asociatii, fundatii sau federatii avand aceteasi scopuri si obiective; -promovarea activitatilor asociatiei prin intermediul mijloacelor de informare in masa.
Domeniile de activitate: consultanta si sprijin legal in domeniul respectarii drepturilor si obligatiilor pacientilor din judetul Timis. Colaborarea cu furnizorii de servicii medicale din judetul Timis si participarea la activitatilor acestora, pe baza legislatiei in vigiare
Sediul: Timisoara, str. Jiul, nr.2, judetul Timis
Anul înfiinţării: 2013
Pagina web: asociatiapacientilortimis.ro
Structuri teritoriale: nu sunt
Afilieri: nu sunt
Durata de funcționare: nedeterminata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: interactiunea permanenta cu pacientii si institutiile abilitate, in vederea respectarii drepturilor si obligatiilor acestora. Delegarea de membrii in Consiliile de etica a spitalelor din judetul Timis
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Participarea la actiuni organizate de Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor incheierea unui parteneriat cu Asociatia Seniorilor din judetetul Timis
Principalele activități desfășurate în anul curent: comunicarea permanenta cu pacientii, on line, pe pagina noastra de facebook, informarea acestora in legatura cu normele necesare de respectat pentru prevenirea infectiei cu Sars-Cov-2. Colaborarea cu Colegiul Medicilor de Familie din judetul Timis, Primaria Timisoara si Spitalul de Boli Infectioase „Victor Babes”, pentru infiintarea unei platforme, care sa faciliteze interactiunea dintre medicii de familie, medicii specialisti si pacienti
Reprezentant legal: Sas Mirela
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Timisoara, str. Jiul , Nr.2, Judetul Timis
Telefon: 0744490102
Fax: 0256/234222
Email: asociatiapacientilor@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: ASOCIATIA DIABETICILOR DIN PRAHOVA
Nr. înregistrării la tribunal: 25435/281/2012
Data înregistrării la tribunal: 2012-07-26
Membrii fondatori: MIHAI VICTORIA, AURORA LINDENBERG, GEORGEGETA IONITA DICKEMANN
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Scopul Asociatiei Diabeticilor din Prahova îl reprezintă desfăşurarea de programe, proiecte şi a oricăror feluri de activităţi şi acţiuni, în vederea protecţiei si promovarii intereselor si drepturilor legale ale persoanelor fizice diabetice, în faţa şi în raport cu oricare autorităţi de drept public sau privat.
Obiectivele: Obiectivele Asociatiei, in vederea realizarii scopului ei, sunt urmatoarele: Ajutorarea bolnavilor de diabet prin inlesnirea accesului acestora la produse medicale specifice,respectiv aparate de masurat glicemia si bandelete menite sa asigure un autocontrol eficient sub indrumarea medicilor specialisti; Sprijinirea prin toate modalitatile a persoanelor bolnave de diabet. Apararea drepturilor persoanelor bolnave de diabet; Colaborarea cu asociatii similare din tara,medici specialisti,c
Domeniile de activitate: SANATATE
Sediul: PLOIESTI,STR.13 SEPTEMBRIE,NR.2,JUD PRAHOVA
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: NU ARE DECAT PUNCT DE LUCRU,TOT IN PLOIESTI,STR.G-RAL V-MILEA NR.1 ,BLOC A7
Afilieri: FEDERATIA ASOCIATIILOR DE DIABET
Durata de funcționare: NEDETERMINATA
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: 14.11.2012- Campania de testare a glicemiei ,cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului, Casa de Cultura a Sindicatelor din Ploiesti in colaborare cu clubul Lions.
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an:
-8.04.2013,Campanie de testare a glicemiei cu ocazia Zilei Mondiale a Sanatatii (7 aprilie), Halele Centrale , Ploiesti
-25.04.2013,Campanie de testare a glicemiei la Casa de ajutor reciproc a pensionarilor din str. Maramures,
-26.04.2013 , Campania de testare a glicemiei la caminul de batrani de la Liliesti Baicoi (pacienti si personal angajat)
-14.05.2013 Campania de testare a glicemiei Club pensionari din str. Vasile Lupu
-15.05.2013 Campania de testare a glicemiei Club pensionari Bariera Bucuresti
-16.05.2013 Campania de testare a glicemiei Club pensionari cartier Malu Rosu
-17.05.2013 Campania de testare a glicemiei Club pensionari Cartier Vest
-20.05.2013 Campania de testare a glicemiei Club pensionari cartier Mihai Bravu
-27.05.2013 Campania de testare a glicemiei ,cursanti din mediul rural
-4.07.2013 Campania de testare a glicemiei de la Cercul Militar Ploiesti (pentru cetatenii Ploiestiului)
-5.07.2013 Campania de testare a glicemiei de la Cercul Milita
Principalele activități desfășurate în anul curent:
-5.05.2014 Conferinta Neurodiab, Campania de testare a glicemiei Palatul Culturii,Ploiesti (pentru prima data in Prahova)
-13.05.2014 Campania de testare a glicemiei Clubul pensionarilor cartier Malu Rosu, Ploiesti
-14.05.2014 Campania de testare a glicemiei Clubul pensionarilor cartier Vest,Ploiesti
-21.05.2014 Campania de testare a glicemiei Clubul pensionarilor cartier Mihai Bravu, Ploiesti
-22.05.2014 Campania de testare a glicemiei Clubul pensionarilor cartier 9 Mai, Ploiesti
-23.05.2014 Campania de testare a glicemiei Clubul pensionarilor cartier Bariera Bucuresti, Ploiesti
-26.06.2014 Campania de testare a glicemiei Dispensar Comarnic
-27.06.2014 Campania de testare a glicemiei Primaria Breaza
-1.07.2014 Campania de testare a glicemiei Primaria Ploiesti
-2.07.2014 Campania de testare a glicemiei Primaria Ploiesti
-9.07.2014 Campania de testare a glicemiei Serviciul Public Finante Locale(Bulevard), Ploiesti
-17.07.2014 Campania de testare a Serviciul Public
Reprezentant legal: MIHAI CARMEN ANGELA
Funcția: DIRECTOR EXECUTIV
Adresa de contact: PLOIESTI,STR.13 SEPTEMBRIE,NR.2,JUD.PRAHOVA
Telefon: 0728808487
Fax: NU ARE
Email: asociatiadiabetprahova@yahoo.com
Denumirea asociației/fundației: Asociatia Daruieste Viata
Nr. înregistrării la tribunal: 124/3.07.2012
Data înregistrării la tribunal: 2012-07-03
Membrii fondatori: Carmen Mihaela Uscatu, Oana Clara Gheorghiu, Bianca Olga Voinescu
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Carmen Mihaela Uscatu
Scopul: Imbunatatirea conditiilor din spitalele romanesti, respectarea drepturilor pacientilor, accesul la tratament fara discriminare
Obiectivele: • Modernizarea si dotarea clinicilor din Romania, astfel incat un numar cat mai mare de pacienti sa poata beneficia de tratament la standarde europene in tara; • Modificari legislative in sprijinul pacientilor ori de cate ori identificam situatii de acest gen. • Sprijinirea, cu ajutorul voluntarilor nostri, a pacientilor care ne solicita ajutor pentru a obtine tratament in tara sau in strainatate, a doua opinie medicala etc.
Domeniile de activitate: Sprijinirea pacientilor in obtinerea drepturilor legale in tara si in afara tarii (prin formularele oferite de CNAS sau cu sprijin de la Ministerul Sanatatii) Advocacy pentru modificari legislative in sprijinul bolnavilor din Romania Dotarea si renovarea
Sediul: Sediul social: Strada CC Arion, nr 8, apt 2, sector 1, Bucuresti Adresa de corespondenta: Strada Dr. Ion Radovici, nr. 10, sector 5, Bucuresti
Anul înfiinţării: 2012
Pagina web: www.daruiesteviata.ro
Structuri teritoriale: Nu avem
Afilieri: ESPC (European Cancer Patient Coalition)- afiliere, ESMO (European Society for Medical Oncology)-parteneriat pentru traducerea a 15 ghiduri de tratament pentru pacientii romani bolnavi de cancer
Durata de funcționare: Nelimitata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: construirea a 5 camere sterile şi a unei secţii de pretransplant la Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti, investiţie totală 202.369 Euro; dotarea spitalelor unde au fost tratate victimele din Colectiv cu aparate de ventilaţie mecanică şi saltele antiescare, investiţie totală 477.601 Euro; renovarea Secţiei de Oncologie a Spitalului Universitar de Urgenţă Elias, investiţie totală 188.148 Euro
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: renovarea şi reamenajarea celor trei etaje ale Clinicii de Oncologie şi Transplant de la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „Louis Ţurcanu” Timişoara, investiţie totală 800.000 Euro; renovarea şi reamenajarea compartimentelor de Imunologie, Hemato-oncologie şi Diabet, de la Spitalul Clinic de Copii Braşov, investiţie totală 620.000 Euro; organizarea primului curs de comunicare pentru medicii oncologi, cu traineri internaţionali, structurat pe 10 module, prin care ne-am dorit ca aceştia să-şi completeze competențele medicale cu doza necesară de înțelegere a nevoilor pacientului și a tipului de relație construită, pentru a putea să ajungă la excelență și la satisfacția unei îngrijiri de calitate, investiţie totală 100.000 Euro
Principalele activități desfășurate în anul curent: construirea unei Clinici integrate de oncologie şi radioterapie, la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii „M.S.Curie”. Va fi primul centru din București integrat într-un spital de pediatrie și capabil să asigure tratament multidisciplinar copiilor bolnavi de cancer, cu impact în creșterea ratei de supraviețuire. Investiţie totală estimată 5.000.000 Euro.
Reprezentant legal: Uscatu Carmen
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Sediul social: Strada CC Arion, nr 8, apt 2, sector 1, Bucuresti Adresa de corespondenta: Strada Dr. Ion Radovici, nr. 10, sector 5, Bucuresti
Telefon: 0724047395
Fax: 0214028049
Email: carmen@daruiesteviata.ro
Denumirea asociației/fundației: Asociatia Pacientilor Oncologici-Romania (A.P.O.R.)
Nr. înregistrării la tribunal: 18693/281/2012
Data înregistrării la tribunal: 2012-05-29
Membrii fondatori: Gheorghiu Iolanda-Presedinte, Pop Gheorghe -Vicepresedinte, Duta Stefana-Oana Membru, Oprescu Irina- Membru, Duta Florina Emanuela-Membru, Paraschiv Anca-Lia Membru, Enache Cristina Membru
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Schimbarea mentalitatii societatii asupra domeniului oncologic in general si a grijii fata de femeie in special.
Obiectivele: a. Promomovarea atitudinii de sprijin, toleranta si compasiune fata de copiii, tinerii si adultii cu afectiune oncologica, apararea drepturilor si intereselor acestora; b. Desfasurarea de activitati specifice –seminarii, cursuri de specialitate, ateliere protejate in vederea crearii de locuri de munca pentru persoanele cu afectiune oncologica ca si activitati in vederea obtinerii de fonduri pentru sprijinirea materiala a pacientilor oncologici aflati in dificultate dar si pentru sustinerea activ
Domeniile de activitate: Oncologie
Sediul: Ploiesti, str. M. Eminescu, nr.22, bl3,scB, ap.17
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: Nu are.
Afilieri: Institutul Regional de Oncologie Iasi
Durata de funcționare: Nedeterminata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Campania de depistare precoce a cancerului la san in municipiul Ploiesti prin realizarea de ecografii si sesiuni de informare in colegiile si unitatile de invatamant din Ploiesti prin campania „Sunt femeie orice-ar fi”. Totul in regim de voluntariat. Depistate 182 de probleme de san din 640 de ecografii realizate.
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Campania „Caravana Femeii” derulata in 6 comune din Prahova prin activitatai integral de voluntariat realizate de eleve de la Scoala Postliceala Sanitara „Thoma Ionescu”Ploiesti si doua doamne dr. oncolog. Premiul pe tara la Gala Medicilor pentru „Cel mai reprezentativ proiect al unei asociatii de pacienti” pentru „Sunt femeie orice-ar fi”.
Principalele activități desfășurate în anul curent: Proiectul „Sunt femeie orice-ar fi” derulat in comune din judetul Prahova si penitenciarul de femei de la Targsor. Totul in regim de voluntariat in colaborare cu Prefectura Prahova.
Reprezentant legal: Gheorghiu Iolanda
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Ploiesti, str. M. Eminescu, nr.22,bl.3, scara B, ap.19
Telefon: 0725541472
Fax: 0244595517
Email: iolanda.gheorghiu@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: ASOCIATIA AMURADIA
Nr. înregistrării la tribunal: 4208/197/2011
Data înregistrării la tribunal: 2011-03-04
Membrii fondatori: TIMOFTE DANIELA – RAMONA IONESCU AMALIA – IOANA STĂNICĂ CRISTINA BACIU ALEXANDRU DINU REMUS – DAN
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: TIMOFTE DANIELA – RAMONA IONESCU AMALIA – IOANA STĂNICĂ CRISTINA BACIU ALEXANDRU DINU REMUS – DAN
Scopul: Membri ASOCIAŢIEI AMURADIA doresc să se asocieze în scopul de a ajuta bolnavii de cancer, de a oferi suport psihologic pentru familiile ce au persoane bolnave de cancer şi acţiuni profilactice.
Obiectivele: • Creşterea speranţei de viaţă a pacienţilor diagnosticaţi cu cancer • Îmbunătăţirea calităţii vieţii persoanelor cu handicap • Scăderea mortalităţii cauzate de cancer • Ridicarea moralului bolnavului şi familiei acestuia • Reintegrarea în societate după efectele cauzate de boală
Domeniile de activitate: ONCOLOGIE
Sediul: Str. Liviu Cornel Babeș Nr.1, Bl.5, Sc.B, AP.24, Loc. Brașov, Jud. Brașov
Anul înfiinţării: 2011
Pagina web: http://amuradia.ro
Structuri teritoriale: Brașov
Afilieri: CAN Brașov FABC ECPC CCCTC CCI
Durata de funcționare: nelimitată
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: • suport logistic, psihologic şi material pentru bolnavii de cancer • organizare evenimente caritabile • participarea la concursuri sportive internationale dedicate copiilor diagnosticați cu cancer;
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: • suport logistic, psihologic şi material pentru bolnavii de cancer • organizare evenimente caritabile
Principalele activități desfășurate în anul curent: • suport logistic, psihologic şi material pentru bolnavii de cancer • refacere site asociație
Reprezentant legal: Timofte Daniela – Ramona
Funcția: Președinte
Adresa de contact: Str. Liviu Cornel Babes Nr.1, Bl.5, Sc.B, Et.6, AP.24, Loc. Brașov, Jud. Brașov
Telefon: 0725595501
Fax: 0368800067
Email: ramona_timofte@yahoo.com
Denumirea asociației/fundației: Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice Din Romania (COPAC)
Nr. înregistrării la tribunal: 5/2010
Data înregistrării la tribunal: 2010-04-07
Membrii fondatori:
•Uniunea Naţională a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA,
•Societatea de Scleroză Multiplă din România,
•Asociaţia Transplantaţilor din România,
•Alianţa Naţională de Boli Rare România,
•Asociaţia Română de Hemofilie,
•Fundaţia Bay
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Misiunea COPAC este de a sprijini pacientii si organizatiile de pacienti sa actioneze unitar si eficient pentru apararea si promovarea drepturilor pacientilor
Obiectivele:
Obiectiv 1 – Integrarea unei perspective a pacientilor in formularea, implementarea si monitorizarea politicilor de sanatate nationale si europene
-Reprezentarea si promovarea la un nivel ridicat a intereselor pacientilor in fata factorilor de decizie
-Sustinerea incluziunii drepturilor pacientilor in noua Lege a Sanatatii si in Legea Asistentei Sociale
-Consolidarea colaborarii si parteneriatelor cu factorii de decizie relevanti din sistem
-Dezvoltarea unui mecanism de consultare in ved
Domeniile de activitate: Sanatate; Drepturile Omului; Protectie Sociala; Educatie
Sediul: Strada Stefan Greceanu nr. 7, Et. 1, Ap. 2, Sector 2, Bucuresti
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: Prin intermediul organizatiilor membre in coalitie, COPAC este reprezentat in majoritatea judetelor tarii.
Afilieri: Incepand cu anul 2010 COPAC este membru deplin al Forumului European al Pacientilor (http://www.eu-patient.eu/ ), cea mai mare organizatie de tip umbrela a organizatiilor de pacienti din Europa.
Durata de funcționare: 8 ani
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: 1. Forumul National al Asociatiilor de Pacienti 2012
Obiectivul Forumului Naţional al Asociaţiilor de Pacienţi a fost suportul pentru pacienţi pentru stabilirea direcţiilor de acţiune pentru anul în curs.
Tema principală a fost “Reforma sistemului de sănătate din România.
Printre vorbitori s-au numărat: dr. Vasile Cepoi, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii,
dr. Lucian Duţă, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, prof. Dr. Vasile Astărăstoae, preşedintele Colegiului Medicilor din România, dr. Dorin Ionescu, director general Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
Forumul Naţional al Asociaţiilor de Pacienţi s-a desfăşurat pe parcursul a două zile, fiind grupate în mai multe sesiuni, fiecare având un moderator: Reforma sistemului sanitar din România, Accesul la tratament şi servicii medicale, Surse de finanţare pentru asociaţiile de pacienţi, Protecţie socială, Sistemul privat de asigurări de sănătate
2. Ziua Europeana a Drepturilor Pacientilor 2012
In cadrul aces
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Campania nationala „Saptamana pacientilor”
Activitatea 1. – Conferinta de presa – anuntarea evenimentelor din „Saptamana pacientilor” si lansarea Telefonului Pacientului 11 martie 2013 – orele 11,00 – Hotel Ibis Gara de Nord
Activitatea s-a desfasurat la Sala Eminescu A a Hotelului Ibis Gara de Nord.
Vorbitori:
-Dr. Vasile Cepoi – Consilier al Primului Ministru
-Gheorghe Tache – Presedinte COPAC
-Iulian Petre – Vicepresedinte COPAC
-Luminita Valcea – Coordonator al Campaniei
Participanti:
-Reprezentanti ai mass-media
-Reprezentanti ai Asociatiilor de Pacienti
Activitatea 2. – Forumul National al Asociatiilor de Pacienţi – ediţia a IV-a , 12-13 martie 2013 Bucuresti. Hotel Ibis Gara de Nord
In perioada 11-13 martie 2013 a fost organizat la Hotel Ibis Gara de Nord, Forumul National al Asociatiilor de Pacienti.
Forumul National al Asociatiilor de Pacienti s-a desfasurat pe parcursul a doua zile si a reunit 17 de reprezentanti ai asociatiilor de pacienti din cadrul a 58 de aso
Principalele activități desfășurate în anul curent: Campania nationala „Săptămâna pacienților”
În cadrul proiectului, COPAC a organizat o serie de evenimente destinate promovării drepturilor pacienților:
Conferință de presă , Forumul Național al Asociațiilor de Pacienți – ediția a V-a, București (28-29 martie 2014), Rin Grand Hotel, Expoziție cu tema ”Viața de cronic”, București (30 martie), Deva (28 aprilie 2014), Alba Iulia (30 aprilie 2014), Campanie Națională de Informare despre asociațiile de pacienți.
Proiectul de dezvoltare a capacitatii organizationale pentru asociatiile de pacienti din Romania. Proiectul a fost derulat cu sprijnul Forumului European al Pacientilor si a presupus realizarea unul proces de planificare strategica pentru un numar de 10 organizatii de pacienti din Romania. Lobby si advovacy pentru promovarea si parararea drepturilor pacientilor
Pe tot parcursul anului 2014 conducerea COPAC a monitorizat activ evolutia evenimentelor din sistemul sanitar si a reactionat in directia promovarii si apararii drepturilor
Reprezentant legal: Ganescu Radu
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Strada Stefan Greceanu nr. 7, Et. 1, Ap. 2, Sector 2, Bucuresti
Telefon: 0213111194
Fax: 0213111194
Email: copac@copac.ro
Denumirea asociației/fundației: ASOCIATI DE SCLEROZA MULTIPLA DIN ROMANIA – ASMR
Nr. înregistrării la tribunal: 82/A/2007
Data înregistrării la tribunal: 2007-06-08
Membrii fondatori: Ion Dorian, Dersidan Fabiola, Sarghi Gina, Nicolescu Liliana, Munteanu Pablo Ciprian, Danila Petru, Anghel Nicolae Vicentiu
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: ASMR are ca scop coalizarea persoanelor afectate de scleroza multiplă din România în vederea constituirii unei forţe reprezentative pentru interesele acestora, colaborarea cu stakeholders-ilor din domeniul SM în vederea dezvoltării mişcării de scleroză multiplă din România care să lupte împotriva SM pentru găsirea unui tratament curativ, să militeze pentru colaborarea interdisciplinară şi multidisciplinară în vederea creşterii calităţii servicilor adresate persoanelor afectate de SM şi implicit
Obiectivele: Obiectivele urmărite pentru realizarea cu succes a misiunii şi sopului propus: 1. Furnizarea de servicii sociale, socio-medicale şi medicale, simple, cu informare, consiliere şi consultanţă, educaţie continuă privind scleroza multiplă, într-un sistem de servicii standardizate, fără/cu cazare şi masă, conforme cu legislaţia în vigoare şi mai ales acordate la nevoile persoanelor afectate de SM; 2. Implicarea persoanelor afectate de SM cu rol central în viaţa ASMR, prin grupuri de sprijin organizat
Domeniile de activitate: Scleroza multipla si alte boli neurologice
Sediul: Oradea, str.Ady Endre 26, ap.8A, jud.Bihor
Anul înfiinţării: 2000
Pagina web:
Structuri teritoriale: Sucursale
Afilieri: nu
Durata de funcționare: 2007-2015
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Activitati de lobby si advocacy Informare si consiliere pentru persoanele cu scleroza multipla Activitati de informare si constientizare a opiniei publice despre scleroza multipla
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Activitati de lobby si advocacy Informare si consiliere pentru persoanele cu scleroza multipla Activitati de informare si constientizare a opiniei publice despre scleroza multipla
Principalele activități desfășurate în anul curent: Activitati de lobby si advocacy Informare si consiliere pentru persoanele cu scleroza multipla Activitati de informare si constientizare a opiniei publice despre scleroza multipla
Reprezentant legal: Dorian Ion
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Oradea, str.Ady Endre 26, ap.8A, jud.Bihor
Telefon: 0771614623
Fax: 0259436601
Email: office@smromania.ro
Denumirea asociației/fundației: FUNDATIA BAYLOR-MAREA NEAGRA
Nr. înregistrării la tribunal: 186/F/2004
Data înregistrării la tribunal: 2004-09-23
Membrii fondatori: BAYLOR COLLEGE OF MEDICINE TIBERIU CSAKI
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Dr. Mark W. Kline Michael B. Mizwa Rodica Matusa Tiberiu Csaki Simona Ruta
Scopul: Scopul Fundatiei este de a contribui la o comunitate mai sanatoasa, in care impactul bolilor cronice si acute, inclusiv a celor infectioase sa fie substantial redus. In acest sens, Fundatia va lucra impreuna cu comunitatea pentru a optimiza prevenirea, ingrijirea, tratamentul si controlul asupra transmiterii acestor boli.
Obiectivele: – Prevenirea bolilor infecțioase (infecția cu HIV, hepatita B și C, tuberculoza, infecțiile cu transmitere sexuală); – Testarea și serviciile de screening pentru HIV, hepatite și infectiile sexuale; – Tratamentul direct pentru bolile menționate mai sus, diagnosticate în Cabinetele medicale Baylor (cabinetul de pneumoftiziologie, de obstetrica-ginecologie și stomatologie); – Asigurarea accesului la alte tratamente asigurate de către guvern pentru boli infecțioase prin parteneriate publice-private sau private-private; – Implicarea tinerilor și activismul social.
Domeniile de activitate: Servicii Medicale Servicii Psihosociale Boli infecțioase Prevenirea transmiterii infecției cu HIV de la mamă la copil Prevenirea transmiterii infecției în cuplu Susținerea în administrarea corectă a tratamentului Stomatologie Obstetrică, ginecologie și planificare familială Pneumoftiziologie Psihologie Asistență socială Testare HIV, hepatita B si C, Papanicolau, RH sanguin, boli transmisibile sexual, testare sarcină Consiliere pentru sănătate și pentru găsirea unui loc de muncă Vizite la domiciliu și suport în comunitate Farmacie și laborator Cardiologie primară Psihiatrie
Sediul: Sediul social: Comuna Agigea, sat Lazu, strada Traian Lalescu nr. 28, judet Constanta. Sediul puctului de lucru: Localitatea Constanta, strada Prelungirea Liliacului nr. 10, judet Constanta.
Anul înfiinţării: 2004
Pagina web: www.baylor.ro
Structuri teritoriale: NA
Afilieri: NA
Durata de funcționare: nelimitata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Extinderea Centrului de Excelență Clinică Baylor. În anul 2015, fundația Baylor a demarat un amplu proiect de construcție pentru a permite extinderea cu încă un etaj a Centrului de Excelență Clinică din Constanța, din strada Prelungirea Liliacului nr. 10. Proiectul va fi finalizat pe parcursul anului 2016 și va permite modernizarea, reabilitarea și extinderea clădirii actuale, precum și extinderea serviciilor pentru comunitate ale fundației Baylor.
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Proiectul “Învață-mă să zâmbesc!” își propune să dezvolte abilități de exprimare emoțională și relaționare socială unui grup de 10 copii infectați și afectați de HIV, prin participarea la o tabără terapeutică pe o perioadă de 5 zile. Tabăra terapeutică va îmbina exerciții specifice terapiei de grup cu activități recreative orientate terapeutic.
Principalele activități desfășurate în anul curent: Programul de donaţii de medicamente iniţiat de Fundaţia Baylor Marea Neagră continuă şi în acest an. În ultimii 10 ani, unul dintre cei mai vechi parteneri ai Baylor România, Fundația AmeriCares din Statele Unite ale Americii, a sprijinit programele Fundației Baylor Marea Neagră cu donații atingând o valoare totală de peste 60 de milioane de dolari.
Reprezentant legal: SCHWEITZER ANA-MARIA
Funcția: Director Executiv
Adresa de contact: Constanta, strada Prelungirea Liliacului nr. 10, judet Constanta.
Telefon: 0241691730
Fax: 0241586966
Email: office@baylor-romania.ro
Denumirea asociației/fundației: Federatia Uniunea Nationala a Organizatiilor Persoanelor Afectate de HIV/SIDA (UNOPA)
Nr. înregistrării la tribunal: 37/
Data înregistrării la tribunal: 2003-11-21
Membrii fondatori:
1.Asociatia Tereza Botosani
2.Asociatia Red Ribbon Suceava
3.Asociatia Iris Vaslui
4.Asociatia Speranta Copiilor 2000 Barlad
5.Asociatia Lizuca Bacau
6.Asociatia Persoanelor Afectate (APA) Braila
7.Asociatia O Raza de Lumina Mangalia
8.Fundatia M
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Apararea si promovarea drepturilor persoanelor infectate/afectate HIV/SIDA din Romania.
Obiectivele: a)unirea eforturilor organizatiilor membre pentru realizarea obiectivelor comune;
b)apararea si promovarea drepturilor, intereselor si reprezentarea persoanelor infectate/afectate HIV/SIDA;
c)promovarea acordarii de servicii integrate persoanelor afectate / infectate HIV/SIDA;
d)participarea la elaborarea si implementarea programelor nationale de integrare si incluziune sociala, in colaborare cu alte organizatii neguvernamentale, cu organismele guvernamentale române si organizatii internatio
Domeniile de activitate:
– Sanatate
– Protectie sociala
– Educatie
– Cercetare
– Drepturile omului
Sediul: Strada Stefan Greceanu nr. 7, Ap. 2, Sector 2, Bucuresti
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale:
1.Asociatia Tereza Botosani
2.Asociatia Red Ribbon Suceava
3.Asociatia Iris Vaslui
4.Asociatia Speranta Copiilor 2000 Barlad
5.Asociatia Lizuca Bacau
6.Asociatia Persoanelor Afectate (APA) Braila
7.Asociatia O Raza de Lumina Mangalia
8.Fundatia M
Afilieri:
Membru Fondator COPAC (Coalitia Organizatiilor Pacientilor cu Afectiuni Cronice din Romania)
Membru al Comitetului National de Coordonare al Programelor HIV/SIDA si de control al Tuberculozei
Membru al Comisiei Nationale pentru Supravegherea, Controlul si
Durata de funcționare: 15 ani
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Raportul de activitate in puteti vedea aici http://unopa.ro/wp-content/uploads/2014/07/Raport-anual-UNOPA-2012.pdf
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Raportul de activitate in puteti vedea aici http://unopa.ro/wp-content/uploads/2014/07/Raport-anual-UNOPA-2013.pdf
Principalele activități desfășurate în anul curent: Raportul de activitate in puteti vedea aici http://unopa.ro/wp-content/uploads/2014/07/Raport-anual-UNOPA-2014.pdf
Reprezentant legal: Petre Iulian
Funcția: Director Executiv
Adresa de contact: Strada Stefan Greceanu nr. 7, Ap. 2, Sector 2, Bucuresti
Telefon: 0213199329
Fax: 0213199329
Email: unopa@unopa.ro
Denumirea asociației/fundației: FUNDATIA HOSPICE EMANUEL
Nr. înregistrării la tribunal: 26/N/2003
Data înregistrării la tribunal: 2003-10-03
Membrii fondatori: Biserica Crestina Baptista Emanuel din Oradea
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Promovarea ingrijirii bolnavilor cu boli active, progresive, si/sau avansate prin metode caritabile, fara restrictii de sex, rasa, varsta, nationalitate sau religie, cu scopul imbunatatirii calitatii vietii.
Obiectivele:
1. Asigurarea de servicii specializate de ingrijire paliativa pacientilor adulti si copii diagnosticati cu boli oncologice in stadiu avansat.
2. Promovarea educatiei in domeniul ingrijirilor palliative pentru profesionisti.
2. Promovarea filozofiei si a principiilor de ingrijire paliativa in randul comunitatii.
3. Promovarea legislatiei in domeniul ingrijirilor palliative.
Domeniile de activitate:
1. Ingrijire paliativa la domiciliu (servicii medicale si de nursing, servicii de asistenta sociala, consiliere psihologica si suport spiritual)
2. Activitati terapeutice de grup la sediul fundatiei (pentru copii bolnavi, frati/surori ai acestora, copii
Sediul: Oradea, str. Redutei, nr.1A, Cod 410061, jud. Bihor
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: –
Afilieri: Asociatia Nationala de Ingrijire Paliativa
Durata de funcționare: Nelimitata
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: În 2012 Fundatia Hospice Emanuel a asigurat servicii de ingrijiri paliative la domiciliu unui număr de 259 de adulţi diagnosticaţi cu cancer în stadiu avansat (din care 32 în zona rurală) şi 51 de copii cu boli ameninţătoare de viaţă (din care 26 în zona rurală).
Echipa de ingrijire hospice formată dintr-un medic şi cinci asistente medicale, un asistent social si un psiholog au efectuat un număr 8075 de vizite medicale şi psihosociale (din care 1337 în mediul rural) in vederea asigurarii serviciilor de ingrijire paliativa la domiciliul pacientilor.
Lunar un numar de 30 de pacienti sau familii indoliate cu venituri insuficiente au fost asistate cu suma de 100 lei pentru a-si cumpara alimente de baza si 35 lei pentru produse de igiena.
Un numar de 30 de copii si adolescenti aflaţi în îngrijire hospice si 4 apartinatori, au beneficiat de tabara recreativa de vara; iar un numar de 16 adolesceti indoliati au beneficiat de tabara terapeutică de doliu “Luceafărul”.
In vederea formarii
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: În 2013 Fundatia Hospice Emanuel a asigurat servicii de ingrijiri paliative la domicliu unui număr de 295 de adulţi diagnosticaţi cu cancer în stadiu avansat (din care 51 în zona rurală) şi 57 de copii cu boli ameninţătoare de viaţă (din care 38 în zona rurală).
Echipa de ingrijire hospice a efectuat un număr de 7694 de vizite medicale şi psihosociale (din care 1230 în mediul rural) in vederea asigurarii serviciilor de ingrijire paliativa la domiciliul pacientilor.
Au fost asistati lunar un numar de 30 de pacienti sau familii indoliate cu un ajutor financiar in valoare de 100 lei pentru alimente de baza si 350 lei pentru produse de igiena.
Am derulat proiectul “Clubul de art-terapie Curcubeul” care s-a adresat copiilor bolnavi îngrijiţi de hospice, copiilor care au un părinte diagnosticat cu cancer avansat, precum şi celor recent îndoliaţi. Prin acest proiect am urmărit să minimalizăm distresul emoţional şi anxietatea copiilor care se confrunta cu boala grava sau cu pierderea une
Principalele activități desfășurate în anul curent: În 2014 Fundatia Hospice Emanuel a asigurat servicii de ingrijiri paliative la domicliu unui număr de 285 de adulţi diagnosticaţi cu cancer în stadiu avansat (din care 58 în zona rurală) şi 42 de copii cu boli ameninţătoare de viaţă (din care 26 în zona rurală).
În anul 2014 au fost efectuate 6781 de vizite medicale şi psiho-sociale (din care 742 în mediul rural) ) in vederea asigurarii serviciilor de ingrijire paliativa la domiciliul pacientilor.
Am derulat Programul de ludoterapie „Jocul de-a doctorul nu-i o joacă” prin care s-a urmarit reducerea distresului emoțional și a anxietății copiilor afectati de boli incurabile in stadii avansate. Un număr de 44 de copii din Oradea şi localităţile limitrofe, s-au bucurat de beneficiile activităților terapeutice prin joc fiind vizitați săptămânal la spital sau la domiciliu de către psiholog, asistent social sau voluntari pregătiți în acest scop.
Am participat la proiectul “Dezvoltarea la nivel national a programelor de voluntariat in ing
Reprezentant legal: Murg Marinela
Funcția: Director executiv
Adresa de contact: Hospice Emanuel, Oradea, Str. Redutei, nr. 1A, Cod 410061, jud. Bihor
Telefon: 0728029921
Fax: 0259475222
Email: marinela@emanuelhospice.org
Denumirea asociației/fundației: Asociația Prader Willi din România
Nr. înregistrării la tribunal: 024
Data înregistrării la tribunal: 2003-05-13
Membrii fondatori: Fizesan Daniela, Chisbora Sorin Vasile, Dan Tiberiu, Dan Dorica, Dan Oana Maria, Veres Robert, Timariu Anca, Timariu Tiberiu, Timariu Oana, Marian Rodica, Szekely Aurelia, Marincas Maria, Marincas Ioan, Marincas Diana, Bosanceanu Adina, Marian Alexandru, Puscasu Ecaterina, Horinca Floare, Horincar Ioan Florin, Horincar Ioana
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Membrii adunării generale: Dan Dorica, Marchiș Viorica, Dan Oana Maria, Dan Tiberiu, Veres Robert-Iosif, Timariu Anca-Nicoleta, Popa (Timariu) Oana-Silvia, Marian Rodica, Szekely Aurelia, Marincaș Maria, Marincaș Ioan, Horincar Floare, Horincar Ioan-Florin, Buciuman (Horincar) Ioana Florina, Breban Florica, Mizgai Ovidiu Membrii consiliului director: Dan Dorica – președinte; Horincar Floare – vicepreședinte; Breban Florica – secretar general; Director executiv: Dan Tiberiu
Scopul: Asociația Prader Willi din România – APWR este o grupare neguvernamentală, democratică, pacifistă, umanistă, fără caracter politic, având drept scop principal reprezentarea copiilor, tinerilor și adulților diagnosticați cu Sindrom Prader Willi și alte boli rare, precum și a specialiștilor care sunt implicați în diagnosticarea și tratarea lor și care sunt uniți în împărtășirea cunoștințelor și experienței pentru reabilitarea și integrarea lor în societate.
Obiectivele: a) Activități de asistență socială, cu sau fără cazare: (cod CAEN 8790 – Alte activități de asistență socială, cu cazare n.c.a; cod CAEN 8899 – Alte activități de asistență socială, fără cazare, n.c.a.) • Servicii sociale cu caracter primar: – Activități de identificare a nevoii sociale individuale, familiale și de grup; – Activități de informare despre drepturi și obligații; – Măsuri și acțiuni de conștientizare și sensibilizare socială (sensibilizarea populației față de problemele copiilor și adulților cu handicap produs de boli rare, pentru protejarea și integrarea lor în societate); – Măsuri și acțiuni de urgență în vedera rducerii efectelor situațiilor de criză; – Măsuri și acțiuni de sprijin în vederea menținerii în comunitate a persoanelor în dificultate; – Activități și servicii de consiliere; – Măsuri şi activităţi de organizare şi dezvoltare comunitară în plan social pentru încurajarea participării şi solidarităţii sociale (
Domeniile de activitate: Boli rare, dizabilitate, sănătate, social, educație, tehnologie
Sediul: Zalău, str. Simion Bărnuțiu, nr. 97, bl. SB88, ap. 14, jud. Sălaj
Anul înfiinţării: 2003
Pagina web: www.apwromania.ro
Structuri teritoriale: fără
Afilieri: Rare Diseases Europe – EURORDIS, Alianța Națională pentru Boli Rare România – ANBRaRo, International Prader Willi Syndrome Organization – IPWSO
Durata de funcționare: 2003-prezent
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: Servicii sociale licențiate: Centru de zi pentru recuperarea copiilor afectați de boli rare și din spectrul autist; Centru de recuperare și reabilitare NoRo; Centrul de pregătire pentru o viață independentă ⹂Probă de zbor”. Servicii medicale prin ambulatoriul de specialitate NoRo: Cabinet de psihiatrie pediatrică; Cabinet de genetică medicală/pediatrie. Serviciu de informare și consiliere: Help – Line NoRo Proiecte în implementare: – Proiectul Îmbunătățirea competențelor PROfesionale ale personalului medical implicat în realizarea actului medical din specialități relevante pentru managementul multidisciplinar al bolilor GENEtice RARE – ProGeneRare – finanțat prin POCU, implementat de SJU Craiova în parteneriat cu UMF Craiova și APWR pentru formarea speciliștilor din sistemul sanitar cu privier la bolile rare – Proiectul MOL ”Călătoria copiilor în universul emoțiilor” – finanțat de Fundația pentru Comunitate și
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Servicii sociale licențiate: Centru de zi pentru recuperarea copiilor afectați de boli rare și din spectrul autist; Centru de recuperare și reabilitare NoRo; Centrul de pregătire pentru o viață independentă ⹂Probă de zbor”. Servicii medicale prin ambulatoriul de specialitate NoRo: Cabinet de psihiatrie pediatrică; Cabinet de genetică medicală/pediatrie. Serviciu de informare și consiliere: Help – Line NoRo Proiecte în implementare: – Proiectul Îmbunătățirea competențelor PROfesionale ale personalului medical implicat în realizarea actului medical din specialități relevante pentru managementul multidisciplinar al bolilor GENEtice RARE – ProGeneRare – finanțat prin POCU, implementat de SJU Craiova în parteneriat cu UMF Craiova și APWR pentru formarea speciliștilor din sistemul sanitar cu privier la bolile rare – Proiectul ARN- Active Rare Network – Sprijinit de Asociaţia ASHOKA România Changemakers United, pentru dezvoltare
Principalele activități desfășurate în anul curent: Servicii sociale licențiate: Centru de zi pentru recuperarea copiilor afectați de boli rare și din spectrul autist; Centru de recuperare și reabilitare NoRo; Centrul de pregătire pentru o viață independentă ⹂Probă de zbor”. Servicii medicale prin ambulatoriul de specialitate NoRo: Cabinet de psihiatrie pediatrică; Cabinet de genetică medicală/pediatrie. Serviciu de informare și consiliere: Help – Line NoRo Proiecte în implementare: – Proiectul Îmbunătățirea competențelor PROfesionale ale personalului medical implicat în realizarea actului medical din specialități relevante pentru managementul multidisciplinar al bolilor GENEtice RARE – ProGeneRare – finanțat prin POCU, implementat de SJU Craiova în parteneriat cu UMF Craiova și APWR pentru formarea speciliștilor din sistemul sanitar cu privier la bolile rare – Proiectul CORE-RD – finanțat printr-un grant al Departamentului de Stat al S.U.A pentru formarea asistenților medicali comuni
Reprezentant legal: Dan Dorica
Funcția: președinte
Adresa de contact: Centrul NoRo, Str. 22 Decembrie 1989, nr. 9, Zalău, jud. Sălaj
Telefon: 0726248707
Fax: 0260610033
Email: dorica.dan@eurordis.org
Denumirea asociației/fundației: Fundatia Caritabila Orizonturi
Nr. înregistrării la tribunal: 26/95
Data înregistrării la tribunal: 1995-10-26
Membrii fondatori: Paziuc Petronela, Paziuc alexandru, Ropcean Gheorghe, Ropcean Rodica, Avasilcai Doina, Mindrila Mariana, Tudurean Cristian, Catargiu Stelian, Catargiu Viorel, Popp Maria, Odochian Doina, Ionescu Stefan, Bolek Majerik, Barboi Constantin, Balan Marcel Viore
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Grosu Gabriel
Scopul: sprijinirea persoanelor cu probleme de sănătate mintală în vederea recâştigării încrederii în forţele proprii şi căpătării unor abilităţi şi priceperi care să le permită o viaţă independentă şi activă la nivel comunitar.
Obiectivele: Informarea şi educarea persoanelor cu probleme de sănătate mintală privind problemele de sănătate cu care ei se confruntă. Dezvoltarea activităţilor permanente de terapie ocupaţională şi prin muncă pentru utilizatorii de servicii psihiatrice. Sensibilizarea comunităţii în sensul creşterii înţelegerii şi acceptării persoanelor cu probleme de sănătate mintală ca oameni activi la nivelul comunităţii; Reinserţia socio-profesională a persoanelor cu probleme de sănătate mintală.
Domeniile de activitate: Sanatate mintala
Sediul: Str. Trandafirilor 2, Campulung Moldovenesc, 725100, Jud. Suceava
Anul înfiinţării: 2000
Pagina web: http://www.orizonturi.org/
Structuri teritoriale: Fundaţia Caritabilă Orizonturi Dumbrăveni, Com. Dumbraveni, Jud. Vrancea Fundatia Caritabila Orizonturi – Filiala Suceava, Suceava, Jud. Suceava
Afilieri: European Network of (Ex-)Users and Survivors of Psychiatry European Network on Independent Living Centre for the Advancement of Civil Society Organisations (Ceacso), Bruxelles, Belgia Rețeaua pentru Dezvoltarea Economiei Sociale în România Reteaua Seniori
Durata de funcționare: 26.10.1995 – curent
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: – Cenaclu „Floare de Colţ” – întâlniri bilunare – Activităţi de club – întâlniri săptămânale – Publicarea nr. 42 al revistei A FI – Dezvoltarea unitatii de economie sociala – Asistenta medico-sociala la domiciliu – Caravana Alcohelp – Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc , Frasin şi Gura Humorului – Campanie 2% – Participarea la conferinţe naţionale şi internaţionale
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: Cenaclu „Floare de Colţ” – întâlniri bilunare; Activităţi de club – întâlniri săptămânale la club Publicarea nr. 43 al revistei A FI, Campanie 2% Implementarea proiectului „Înţelege, Accpetă, Acţionează”, campanie de informare şi conştientizare a rolului pe care îl au aparţinătorii/reprezentanţii legali ai persoanelor cu probleme de sănătate mintală în trialogul: medic, beneficiar, societate. Implementarea proiectului „DREPTURILE NOASTRE: Drepturile sexuale şi reproductive ale femeilor cu dizabilităţi intelectuale şi psihosociale care traiesc in institutii” Economie sociala si alternative comunitare Asistenta medico-sociala la domiciliu
Principalele activități desfășurate în anul curent: Cenaclu „Floare de Colţ” – întâlniri bilunare; Activităţi de club – întâlniri săptămânale la club Publicarea nr. 44 al revistei A FI, Campanie 2% Parteneri in proiectul „ACCES PLUS – pentru o piata a muncii incluziva”, având ca scop susţinerea dezvoltării educaţionale, integrării şi reintegrării pe piaţa muncii a persoanelor cu dizabilitati psihosociale. Economie sociala si alternative comunitare Asistenta medico-sociala la domiciliu
Reprezentant legal: Grosu Gabriel
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: str. Molidului 5A, bl. 8, sc. D, ap. 4, Campulung Moldovenesc, 725100, Jud. Suceava
Telefon: 0740459172
Fax: 0230314431
Email: gtanasan_orizonturi@yahoo.com
Denumirea asociației/fundației: Federatia Asociatiilor Diabeticilor din Romania
Nr. înregistrării la tribunal: 002
Data înregistrării la tribunal: 1995-01-06
Membrii fondatori:
Asociatia Bolnavilor de Diabet Cluj
Asociatia Diabeticilor din Caras Severin
Asociatia de Autoajutorare a Diabeticilor Medias
Asociatia DiaSib Sibiu
Asociatia Diabeticilor din Banat
Asociatia Diabeticilor din Arad
Asociatia Copiilor si Tinerilor cu Diabet
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Misiunea FADR este de a reprezenta interesele persoanelor cu diabet din România, de a coordona și facilita colaborarea și dezvoltarea asociațiilor persoanelor cu diabet și de a le reprezenta la nivel local, național și internațional.
Obiectivele:
* Creșterea capacitatii de rezolvare în comun a problemelor asociațiilor de diabet din țară, promovarea intereselor comune a tuturor persoanelor cu diabet zaharat din România, coordonarea acțiunilor asociațiilor din țară pe plan intern și internațional, și reprezentarea unitară în fața organelor de stat și în relațiile cu partenerii din străinătate.
* promovarea interesele persoanelor cu diabet zaharat prin propuneri și inițiative legislative, de protectie medico-socială la nivel central și loca
Domeniile de activitate:
– reprezentarea intereselor persoanelor cu diabet la nivel local si central
– dezvoltare organizationala a asociatiilor membre
– stringerea de evidente care sa sustina actiunile la nivel local si central
Sediul: str Decebal, nr 19, Turda, Jud Cluj
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale:
Asociația de Ajutorare a Diabeticilor și Bolnavilor Oncologici Mediaș
Asociația Bolnavilor de Diabet din Timiș
Asociația Bolnavilor cu Diabet Zaharat din Cluj
Asociația Copiilor și Tinerilor (ASCOTID) Mureș
Asociația Copiilor și Tine
Afilieri: Federatia Romana de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Durata de funcționare: 20 de ani
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani:
– consultari MS si CNAS
– elaborare de proiecte
– sesiuni de instruire pentru membri (educatie terapeutica)
– activitati de promovare (dezvoltare pagina web, materiale de informare si promovare)
– forumul persoanelor cu diabet
– participare la Congresul Societatii Romane de Diabet, Congresul Federatiei Romane de Diabet
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an:
– consultari MS si CNAS
– elaborare de proiecte
– sesiuni de informare pentru membri (neuropatie diabetica)
– activitati de promovare (spoturi, flyere)
– forumul persoanelor cu diabet
– participare la Congresul Societatii Romane de Diabet, Congresul Federatiei Romane de Diabet
– pregatirea unei echipe de tineri cu diabet care a participat la Campionatul European de fotbal de sala pentru persoanele cu diabet DiaEuro 2013
Principalele activități desfășurate în anul curent:
– consultari MS si CNAS
– elaborare de proiecte
– sesiuni de informare pentru membri (neuropatie diabetica)
– activitati de promovare (intretinere pagina web, materiale de informare pentru persoanele cu diabet de tip 2)
– forumul persoanelor cu diabet
– participare la Congresul Societatii Romane de Diabet, Congresul Federatiei Romane de Diabet
– pregatirea echipei de fotbal DiaRomania (tineri cu diabet) si participare la campionatul DiaEuro 2014 (cistigat de echipa Romaniei)
Reprezentant legal: Mesaros Maria Angela
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Str Decebal nr 19 Turda, Jud Cluj
Telefon: 0264313013
Fax: 0264313013
Email: sperdia.turda@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: Societatea Romana de Cancer
Nr. înregistrării la tribunal: 37.PJ/1993
Data înregistrării la tribunal: 1993-04-23
Membrii fondatori: PASCU Oliviu Mircioiu Crisan Valeanu Aurel Muntean Alina Secareanu Adrian Olariu Alin Bob Delia Piciu Doina Neagoe Emilian Bob Ovidiu Rohan Dana Rohan Radu GAAL Viola Cipaian Alexandra Pap Cristiana Vitoc Cristina Valimareanu Silvia Cebotariu Cristina Mitulescu Corina Ciuleanu Elisabeta Ciuleanu Tudor Eliade Faraian Ioan Hica Stefan Ivan Niculina Bojan Dumitru Vulturar Cornel Amileoan Nicolae Popescu Valentin Porutiu Adriana Ciurcanu Lucia Ganea Carmen Katrinecz Anamaria Fulop Maria Tarau S
Membrii adunării generale şi ai consiliului director: Membrii Consiliului Director: 1. Prof. Claudia Sava, pacient – Președinte 2. Conf Dr. Doina Piciu – Vicepreședinte 3. Ing. Simona Butyka , pacient– Vicepreședinte 4. Ec. Raluca Blaga – pacient 5. Dr. Ioana Brie 6. Dr. Ofelia Suteu 7. Prof. Dr. Ioan Nistor – pacient Membrii adunarii generale: Conf. Dr. Piciu Doina Pop Iosif Cenan Ilie Sabau Doru Dr. Vlad Catalin Ioan Claudia Sava (Topan) Roxana Urs (Mihailescu) Gadalean Ioana Cristina Dr. Coza Ovidiu Dr. Coza Daniela
Scopul: Societatea Română de Cancer este o organizaţie umanitară, non-profit, care îşi propune să contribuie la prevenirea şi controlul cancerului în Romania. Societatea Română de Cancer promovează stilul de viaţă sănătos, derulează programe de instruire şi cercetare în acest domeniu, furnizează servicii de suport pentru pacienţii cu cancer şi familiile acestora şi militează pentru drepturilor pacienţilor cu cancer.
Obiectivele: Obiectivele Societăţii Române de Cancer: 1) scăderea numărului de persoane care se îmbolnăvesc de cancer 2) creşterea numărului bolnavilor care supravieţuiesc cancerului 3) creşterea calităţii vieţii bolnavilor, supravieţuitorilor şi a famiilor acestora
Domeniile de activitate: Activităţi: a) Prevenirea cancerului prin promovarea unui stil de viaţă sănătos şi creşterea gradului de conştientizare al populatiei cu privire la posibilităţile actuale de prevenire, depistare precoce şi tratament b) Participarea la programele de screening pentru depistarea precoce a cancerului c) Furnizarea de servicii de suport pentru pacienţi, supravieţuitori şi familiile acestora: consiliere psihooncologică şi nutriţională, servicii de asistenţă socială, servicii de îngrijire la domiciliu, asistenţă juridica, terapie ocupaţională / terapie prin artă, sprijinirea creşterii gradului de ocupare pe piaţa muncii a grupurilor vulnerabile (bolnavi şi supravieţuitori de cancer şi aparţinători implicaţi în îngrijirea acestora) ş.a d) Furnizarea de programe de formare profesională / instruire e) Iniţierea, susţinerea şi participarea la programe de cercetare (studii) f) Susţinerea drepturilor pacienţilor de cancer (advocay) g) Susţinerea îmbunătăţirii calităţii
Sediul: str Bisericii Ortodoxe nr 11 Cluj NApoca
Anul înfiinţării: 1993
Pagina web: www.srcorg.ro
Structuri teritoriale: Nu
Afilieri: Federatia Asociatiilor Bolnavilor de Cancer din Romania (FABC) European CAncer PAtients Coalition (ECPC – Coalitia Europeana a Asociatiilor de pacienti) European Cancer League (Asociatilor Ligilor Europene de Cancer)
Durata de funcționare: 25 ani
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: 1) Furnizarea de servicii de suport pentru paceintii cu cancer si apartinatorii acestora – suport psiho-oncologic furnizat cu personal de specilitate atat in sediul propriu cat si in cadrul IOCN 2) Campanie de promovare a stilului de viata sanatos pentru prevenirea si depistarea precoce a cancerului (promovarea Codului European impotriva cancerului) 3) Promovarea programului de screening pentru depistarea precoce a cacerului de col uterin
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: 1) Furnizarea de servicii de suport pentru paceintii cu cancer si apartinatorii acestora – suport psiho-oncologic furnizat cu personal de specilitate atat in sediul propriu cat si in cadrul IOCN 2) Campanie de promovare a stilului de viata sanatos pentru prevenirea si depistarea precoce a cancerului (promovarea Codului European impotriva cancerului) 3) Promovarea programului de screening pentru depistarea precoce a cacerului de col uterin
Principalele activități desfășurate în anul curent: Furnizarea de servicii de suport pentru paceintii cu cancer si apartinatorii acestora – suport psiho-oncologic furnizat cu personal de specilitate atat in sediul propriu cat si in cadrul IOCN
Reprezentant legal: Sava Claudia
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: str Bathory Istvan nr 6, Cluj NApoca
Telefon: 0740804403
Fax: 0264450095
Email: claudiasava75@gmail.com
Denumirea asociației/fundației: Asociatia Distroficilor Muscular din Romania
Nr. înregistrării la tribunal: Sentinta Civila Nr. 19, din data de 29.03.1990, cu
Data înregistrării la tribunal: 1990-03-05
Membrii fondatori: Popescu Mihai, Ionescu Iulia, Molnar Maria
Membrii adunării generale şi ai consiliului director:
Scopul: Asociatia are ca scop fundamental combaterea cauzelor afectiunilor neuro-musculare si a tuturor factorilor care impiedica integrarea acestei categorii de bolnavi, creerea de conditii care sa permita valorificarea potentialului intelectual si profesional al celor afectati de maladii neuro-musculare, initierea si promovarea actiunilor cu caracter stiintific si al colaborarii in acest domeniu cu cadre si institutii de profil din tara si strainatate, dată fiind gravitatea şi răspândirea acest
Obiectivele:
– activităţi de informare asupra specificului distrofiei musculare privind importanţa testării genetice a familiilor în care există bolnavi de distrofie musculară, precum şi informarea beneficiarilor şi aparţinătorilor asupra standardelor de îngrijire în distrofia musculară;
– este cunoscut faptul ca în distrofia musculară nu este compatibil termenul de recuperare medicală, boala fiind permanent evolutivă, rolul nostru este să-i determinam pe distrofici să urmeze tratamente de întreţinere;
– obţ
Domeniile de activitate: Sanatate, educatie, munca
Sediul: Str. Bailor, Nr. 197, Localitatea. Valcele, Jud. Covasna, Cod. 527175, Tel. 0720049819
Anul înfiinţării: 0000
Pagina web:
Structuri teritoriale: A.D.M.R FILIALA ARAD; A.D.M.R FILIALA BUCURESTI; Presedinte: Daniela Tontsch, e-mail: danielatontsch@yahoo.com, Telefon: 0721.44.75.82; A.D.M.R FILIALA IASI
Afilieri: CNDR
Durata de funcționare: NEDETERMINTA
Principalele activități desfășurate în urmă cu doi ani: consilierea permanenta a membrilor in vederea imbunatatirii vietii,
tabere de vara, excursii,
activitati de intrajutorare a membrilor ( dispozitive medicale, alimente ) si vizitarea lor la domiciliu
schimb de experienta la clinica Asklepios din Germania,
Principalele activități desfășurate în urmă cu un an: consilierea permanenta a membrilor in vederea imbunatatirii vietii,
tabere de vara, excursii,
activitati de intrajutorare a membrilor ( dispozitive medicale, alimente ) si vizitarea lor la domiciliu;
activitati in parteneriat cu C.N.D.R (conferinte, identificare locuri de munca, etc)
desfasurarea proiectului de reabilitare si amenajare a sediului A.D.M.R, finantat de fundatia Vodafone
activitati desfasurate in vederea redeschiderii Centrului de Patologie Neuro-Musculara ,,Dr. Radu Horiaʺ din Valcele-Covasna
Principalele activități desfășurate în anul curent: consilierea permanenta a membrilor in vederea imbunatatirii vietii,
tabere de vara, excursii,
activitati de intrajutorare a membrilor ( dispozitive medicale, alimente ) si vizitarea lor la domiciliu;
activitati in parteneriat cu C.N.D.R (conferinte, identificare locuri de munca, etc)
desfasurarea proiectului de reabilitare si amenajare a sediului A.D.M.R, finantat de fundatia Vodafone
activitati desfasurate in vederea redeschiderii Centrului de Patologie Neuro-Musculara ,,Dr. Radu Horiaʺ din Valcele-Covasna
Reprezentant legal: Maria Teodorescu
Funcția: Presedinte
Adresa de contact: Str. Bailor, Nr. 197, Localitatea. Valcele, Jud. Covasna, Cod. 527175, e-mail: admrvalcele06@yahoo.com
Telefon: 0720049819
Fax: 0720049819
Email: admrvalcele06@yahoo.com
Actualizat la 16.01.2023 conform http://infrastructura-sanatate.ms.ro/asociatii-pacienti
